Huawei atacă segmentul premium – Locul 3 după Apple și Samsung

Livrările Huawei au crescut în trimestrul al treilea cu 81% pe piaţa chineză şi cu 98% în Europa, faţă de intervalul similar din 2014 FOTO: Guliver/ Getty Images
Vânzările de smartphone-uri ale Huawei Technologies au crescut cu 63% în trimestrul trei, iar compania chineză este pe cale să devină în acest an producătorul de telefoane cu cel mai rapid ritm de dezvoltare, reducând din decalajul faţă de liderii pieţei, Samsung şi Apple.

Huawei a livrat 27,4 milioane de telefoane în trimestrul al treilea, reuşind şi creşterea livrărilor de telefoane premium, un obiectiv major al companiei care vrea să scape de imaginea de furnizor de dispozitive ieftine.

După rezultatele din perioada iulie-septembrie, Huawei se îndreaptă spre vânzări anuale de 100 de milioane de smartphone-uri, cu 33% peste livrările din 2014, scrie Mediafax.

În acest fel, Huawei va înregistra un ritm superior de creştere comparativ cu producători majori precum Apple, Xiaomi şi Lenovo Group.

“Este greu de găsit un concurent serios al Huawei pentru a treia poziţie pe piaţă, după Samsung Electronics şi Apple, pe termen scurt. Este o creştere impresionantă”, a declarat Nicole Peng, director la firma de cercetare Canalys pentru regiunea Asia Pacific.

În trimestrul al doilea, Huawei deţinea o cotă pe piaţa smartphone în valoare de 7 miliarde de dolari, circa o cincime din cele ale Apple şi Samsung, potrivit Canalys. Totuşi, analiştii consideră că trecerea Huawei la producţia de modele premium, mai scumpe, precum şi relaţiile solide cu operatorii de telefonie din China şi străinătate ajută compania să îşi consolideze poziţia a treia pe piaţă.

Livrările Huawei au crescut în trimestrul al treilea cu 81% pe piaţa chineză şi cu 98% în Europa, faţă de intervalul similar din 2014.

Circa o treime din vânzări au fost de telefoane de nivel mediu şi high-end, în creştere cu 25% comparativ cu anul trecut.

În pofida creşterii puternice din Europa şi China, analiştii consideră că Huawei trebuie încă să câştige clienţi şi în Statele Unite, unde penetrarea pieţei este încă scăzută, pentru a deveni un concurent serios al Samsung şi Apple, ca brand global de smartphone-uri.

După ce produsele Huawei au fost etichetate la un moment dat drept un risc de securitate, în cadrul unui raport al Congresului american în care se afirma că autorităţile de la Beijing pot folosi echipamentele acesteia pentru a spiona, compania a lansat în acest an noi telefoane şi dispozitive purtabile, pentru a atrage noi cumpărători. Compania a refuzat să dezvăluie nivelul vânzărilor din SUA.