Honda vrea să transforme maşinile în supercomputere. Japonezii vor realiza un sistem de inteligenţă artificială care să citească emoţiile şoferilor

Honda este al treilea constructor japonez în funcţie de vânzări FOTO: AP
Constructorul japonez Honda Motor, al treilea producător nipon de automobile, a anunţat o alianţă cu grupul telecom SoftBank, în urmă căreia doreşte să realizeze un sistem de inteligenţă artificială care să fie capabil să conducă autonom maşinile, dar şi să „citească“ stările emoţionale ale şoferilor şi pasagerilor.

Informaţia vine după ce SoftBank tocmai ce anunţat cumpărarea producătorului de cipuri ARM Holdings pentru 32 de miliarde de dolari, procesoarele proiectate de acesta găsindu-se în aproape toate telefoanele şi tabletele vândute în lume.
SoftBank pariază  astfel pe inteligenţa artificială, robotică şi pe „internetul lucrurilor“, când toate electronicele, electrocasnicele, automobilele sau locuinţele vor fi interconectate între ele prin intermediul internetului.

Masayoshi Son, fondatorul şi directorul executiv al SoftBank, a afirmat că s-a aliat cu Honda pentru a introduce tehnologiile robotice ale companiei pe maşinile producătorului auto, maşinile urmând să „vorbească“ cu şoferii, să îi ajute să parcheze sau să ofere companie pe timpul călătoriilor lungi.

Vorbind la un eveniment din Tokyo, oficiali ai SoftBank şi Honda au afirmat că în viitor autoturismele vor discuta cu şoferii pe baza tehnologiei implementate în robotul „Pepper“, care poate detecta emoţiile umane, prin intermediul serviciilor de cloud computing.

„Imaginaţi-vă roboţi, cu super-inteligenţa lor, devotaţi oamenilor“, a spus Son.
„Şi imaginaţi-vă că maşinile vor deveni supercomputere în sine sau roboţi într-o zi. Honda va fi prima care va adopta această tehnologie“, a completat el, potrivit Reuters.

Cele două companii vor face cercetări în domeniul analizei limbajului, împreună cu alte date compilate de la senzorii instalaţi pe autoturism sau de pe camere, pentru a descifra emoţiile şoferilor şi a se angaja în discuţii cu ei.

Drept rezultat, vehiculele vor putea oferi sfaturi sau vor fi o companie plăcută pe drumuri pe distanţe lungi.

Anterior, Masayoshi Son a afirmat în multe rânduri că „internetul lucrurilor“ va fi „cea mai mare schimbare de paradigmă din istorie“ în industrie şi tehnologie.
Alianţa cu Honda vine pe măsură ce producătorii auto concurează pentru dezvoltarea primelor maşini autonome, multe companii având astfel de planuri.

De asemenea, Honda produce la rândul său roboţi, iar recent a demarat cercetări în domeniul inteligenţei artificiale, punând bazele un centru în Tokyo. Honda este activă şi în domenii foarte avansate, precum aviaţie, dar şi în producţia de celule solare, motoare navale sau generatoare electrice.