Google anunţă un profit-record, de 4,9 miliarde de dolari, pe cel de-al doilea trimestru din an

Google are acum o capitalizare bursieră de 521 de miliarde de dolari, fiind a doua companie din lume ca valoare, după Apple FOTO: Guliver / Getty Images
Alphabet Inc, holdingul care deţine Google, a raportat rezultate financiare record pentru cel de-al doilea trimestru, câştigul net crescând la 4,88 miliarde de dolari faţă de 3,93 miliarde raportat în acelaşi interval al anului trecut, în vreme ce veniturile au crescut cu 21,3%, până la 21,5 miliarde de dolari, performanţele fiind datorate reclamelor pe dispozitive mobile, scrie Reuters.
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone

Rezultatele elimină îngrijorările despre cum este afectată compania de trecerea utilizatorilor de la calculatoare la smartphone-uri, Google dominând copios sectorul, din moment ce sistemul său de operare, Android, are o cotă de 84% la nivel mondial.

Reclamele pe mobil sunt mult mai ieftine decât cele afişate pe PC, însă creşterea puternică a veniturilor compensează diferenţa. Mai mult, Google înregistrează creşteri robuste în privinţa segmentului video, grupul fiind proprietarul YouTube, cel mai popular site video din lume.

În ultimul an, atât Google, cât şi Facebook şi Twitter au pariat pe tehnologiile video pentru a-şi creşte veniturile, companiile plătind mai mult pentru publicitatea afişată în clipuri deoarece acestea concurează în audienţă cu reclama pe tv.

Pe de altă parte, creşterile puternice de venituri înregistrate de Google şi Facebook subliniază impactul din ce în ce mai puternic pe care acestea le au asupra mass-media tradiţionale.

Acţiunile Alphabet au crescut cu 6,5% în urma anunţării rezultatelor financiare, iar capitalizarea companiei este acum de 521 de miliarde de dolari, singura companie mai valoroasă din lume fiind rivala Apple, cu o capitalizare de 608 miliarde de dolari.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone