Germania ar putea interzice vânzarea maşinilor Fiat din cauza descoperirii unui soft asemănător celui de la Volkswagen

Grupul italo-american Fiat Chrysler a refuzat o întâlnire cu ministrul german al Transporturilor în care să fie analizate datele
Autoritatea germană din domeniul transporturilor (KBA) a găsit dovezi ale manipulării emisiilor la maşinile Fiat, grupul italian fiind acuzat că folosea un soft care oprea sistemul de filtrare al particulelor după 22 de minute, în condiţiile în care un test durează de obicei 20 de minute, scrie „Bild“.

KBA ar fi raportat Comisiei Europene şi autorităţilor italiene rezultatele testelor, se arată în articolul apărut în publicaţia germană.

În data de 19 mai, reprezentanţii Fiat au refuzat să se întâlnească cu Ministrul Transporturilor din Germania, Alexander Dobrindt, pentru a analiza informaţiile relevate la testarea emisiilor iar autorităţile italiene au luat apărarea Fiat.

Alexander Dobrindt a criticat Fiat pentru „atitudinea necooperantă“, pe care a descris-o ca fiind „total neinteligibilă“.

Conform reglementărilor UE, Italia este responsabilă pentru testarea maşinilor Fiat deoarece operaţiunile regionale sunt în această ţară.

Luni, la Bursa de la Milano, acţiunile Fiat Chrysler Automobiles NV au scăzut cu 5,9%, până la 5,94 euro bucata, ajungând la cel mai redus nivel din ultimele trei luni.

Până la această oră, reprezentanţii Fiat Chrysler Automobiles (FCA) nu au comentat informaţia.

În noiembrie 2015, Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor din Germania a extins investigaţiile asupra manipulării emisiilor la maşinile cu motoare diesel dincolo de Volkswagen şi a anunţat că va efectua teste pentru posibile „emisii poluante neobişnuite“ la peste 50 de modele, de la branduri ca Dacia, BMW, Mercedes, Nissan, Jaguar şi Ford.

Testele KBA au survenit după ce Volkswagen a recunoscut în toamna anului trecut că a manipulat emisiile de oxizi de azot a 11 milioane de autoturisme diesel, cu ajutorul unui soft.