FPTR: Peste 161.000 de români au cheltuit 36,4 milioane euro pentru petrecerea Revelionului

Peste 161.000 de români au cheltuit 36,4 milioane euro pentru petrecerea Revelionului, crescând cu 38%, la 152.000 persoane, numărul celor care au optat pentru staţiunile din ţară, iar în străinătate au călătorit pentru petrecerea sărbătorilor de iarnă 9.000 de turişti, în scădere, potrivit FPTR, citată de Mediafax.
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone

Cei 152.000 de români care şi-au petrecut Revelionul în staţiunile din ţară au cheltuit circa 142 milioane de lei, cu 51% mai mult comparativ cu anul precedent, a anunţat luni Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).

În străinătate au călătorit pentru petrecerea sărbătorilor de iarnă aproape 9.000 de turişti, în scădere cu 12% de anul 2014. Cheltuielile acestora cu serviciile turistice au însumat 4,8 milioane euro, în scădere peste 8% faţă de anul anterior.

“După un an bogat în evenimente şi cu speranţa pentru un an mai bun, românii nu au fost cumpătaţi în cheltuirea banilor pentru deplasări, au demonstrat că ştiu să se distreze şi să profite de vacanţa prelungită de Revelion, unii alegând să plece în destinaţii externe, iar alţii preferând să petreacă într-un club, restaurant, un hotel sau o pensiune din ţară”, se arată într-un comunicat al patronatelor din domeniu.

Creşterea numărului de turişti în România se datorează campaniei de clasificare derulată de Autoritatea Naţională pentru Turism în 2014, fiind clasificate în acest an peste 70.000 de noi locuri de cazare.

Cel mai mare avans se constată în segmentul rural, unde numărul de locuri clasificate aproape că s-a dublat. Din totalul de 100.000 de locuri de cazare, 80.000 de locuri au fost puse la dispoziţie în această perioadă, fiind ocupate în proporţie de 70% de cei 56.000 de turişti care au preferat să-şi petreacă revelionul la ţară.

Creşteri s-au înregistrat şi în zonele montane, care au atras 37.050 de persoane, iar 31.500 de persoane au plătit pentru ofertele de Revelion ale hotelurilor din marile oraşe ale României, în creştere cu aproximativ 5% faţă de anul anterior.

Alţi 27.000 de români au ales să petreacă sărbătorile în staţiunile balneare, pentru litoral au optat doar 500 de persoane, iar pentru Delta Dunării doar 100.

Tarifele au crescut faţă de anul anterior în medie cu 5%.

“Cererea a fost foarte mare în zonele montane şi în marile oraşe, iar creşterea mică a tarifelor faţă de anul trecut a făcut ca hotelurile, restaurantele şi cluburile să fie ocupate în proporţie mai mare în comparaţie cu Revelionul 2014. Preferinţele romanilor s-au îndreptat către hotelurile de categorie foarte bună, hoteluri renumite sau spre oferte foarte ieftine. Cele mai căutate zone au fost Valea Prahovei, Poiana Braşov, Păltiniş, Călimăneşti, Felix şi zonele tradiţionale rurale Bran-Moieciu, Maramureş, Bucovina”, se arată în comunicatul FPTR.

În ceea ce priveşte destinaţiile externe, datele FPTR arată o scădere a numărului de turişti români cu 12% şi de 8% a sumelor cheltuite. Cererea pentru locaţii exotice a crescut însă în continuare, datorată unui număr mare de zile libere, care permite deplasări în locuri îndepărtate, şi a schimbării mentalităţii românilor cu venituri peste medie, care au început să renunţe la economii în ceea ce priveşte vacanţele. Cele mai solicitate destinaţii externe au rămas Austria, Bulgaria, Grecia şi Franta.

O mare parte dintre turiştii români şi-au cumpărat servicii turistice folosind sisteme de rezervări online, şi de aceea numărul turiştilor individuali, care nu apelează la servicii de turism organizat prin agenţii, este în continuă creştere, însă numărul acestora nu poate să fie apreciat, notează FPTR.

Federaţia mai arată că pentru prima dată în ultimii 25 de ani va fi posibilă scăderea tarifelor în turismul intern, în 2015, datorită reducerii TVA de la 24% la 9% pentru toate tipurile de pachete turistice care conţin cel puţin cazare dar şi a utilizării voucherelor de vacanţă, începând cu 1 ianuarie.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone