Ești parior? Înțelegi conceptele de Yield, Hitrate și ROI?

Elena Deacu 19-09-2017
Știi ce înseamnă Yield, Hitrate sau ROI? Foarte mulți dintre cei care se consideră cunoscători ai fenomenului nici măcar nu cunosc aceste concepte la pariuri sportive. Un jucător care nu-și ține o evidență clară a pariurilor sale nu are cum să progreseze și să devină iscusit, pentru că nu poate știi unde a greșit și nu poate depista factorii care îi cauzează eșecul. Una peste alta, trebuie să-ți monitorizezi performanțele folosindu-te de acești 3 indicatori pentru a putea progresa ca parior.
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone

Am stat de vorbă cu specialiștii din cadrul celei mai mari și mai active comunități de pariori de la noi din țară pentru a afla ce reprezintă acești termeni în domeniul pariurilor și cum se pot calcula.

Conceptul de Yield la pariuri

Majoritatea pariorilor de pe mapamond consideră acest indicator de eficiență ca fiind cel mai bun termen de comparație între performanțele pariorilor. Yield-ul reflectă rezultatele jucătorului în relația cu rulajul efectuat, fără să țină cont de ceilalți factori. Practic, se spune că cine reușește să obțină un Yield de 5% după câteva mii de pariuri plasare, se poate numi un parior iscusit.

Cum se calculează Yield: Profit SAU Pierdere / Rulaj * 100

Spre exemplu, să spunem că ai plasat 100 de pariuri cu o miză de 10 unități, fiecare la o cotă de 2.00, dintre care ai câștigat 60 și ai pierdut 40. Asta ar însemna că ai rulat 1000 de unități și că ai realizat profit de 200 de unități. Introducând așadar aceste date în formulă (200/1000*100), vom află că ai înregistrat un Yield de 20%. Dacă o vei ține tot așa până când plasezi 2000 de pariuri, te poți considera un parior de succes!

Conceptul de Hitrare la pariuri

Procentajul de Hitrare este unul dintre cele mai des întâlnite motive de laudă între pariori. Imediat cum cineva începe un jurnal de pariuri și nimerește o serie de ponturi câștigătoare, începe să-și etaleze reușitele accentuând acest aspect. Hirate-ul nu este altceva decât raportul dintre pariurile câștigate și cele jucate. Problema este că acest indicator devine relevant și folositor numai în momentele în care pariorul urmează o strategie ce vizează atingerea unei cote medii și implicit a unui Hitrate care să poată avea ca finalitate realizarea profitului.

Cum se calculează Hitrate: Numărul de pariuri câștigate / Numărul de pariuri pierdute * 100

Hitrate-ul variază foarte mult în funcție de cota medie a unui jucător. Cu cât un parior joacă cote mai mici, cu atât Hitrate-ul său trebuie să fie mai mare pentru ca acesta să realizeze profit. Spre exemplu, dacă țintești o cotă medie de 1.10, vei avea nevoie de un Hitrate de peste 90% pentru a realiza profit, iar dacă vrei să joci o cotă medie de 2.00, vei avea nevoie de un Hitrate mai mare de 50% pentru a fi pe plus.

Conceptul de ROI la pariuri

Return on Investment (ROI), este un concept cu care economiștii și afaceriștii sunt extrem de familiarizați. Totodată, pariorii profesioniști sunt întotdeauna interesați de acest randament al investiției. Spre deosebire de Yield, ROI reprezintă marja de câștig sau de pierdere a pariorului în relație cu banca sa inițială, fără să țină cont de rulaj sau de alți factori.

Cum se calculează ROI: Profit SAU Pierdere / Valoarea băncii inițiale * 100

Ca exemplu, dacă banca ta inițială a fost de 2.000 RON, iar în acest moment ai ajuns la suma de 2.500 RON, indiferent de cota medie pe care ai avut-o, valoarea mizelor jucate sau rulajul efectuat, poți spune că ai un randament al investiției de (500/2500*100) 20%. Bineînțeles, acesta este un calcul simplu. Pariorii profesioniști pot lua în calcul mai mulți factori atunci când calculează această formulă, scăzând din profit cheltuieli precum: electricitate, internet, uzura și/sau rata aparaturii folosite, abonamente la diverse resurse și aplicații, comisioane și taxe de tranzacționare și așa mai departe.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone