Din cinci maşini înmatriculate, patru sunt second-hand. Ce branduri preferă românii când îşi cumpără maşini rulate

Ponderea autovehiculelor second-hand în totalul înmatriculărilor de autoturisme din primele patru luni este de 79%. FOTO: Guliver / Getty Images
În primele patru luni din acest an au fost puse în circulaţie, în România, aproape 89.000 de autoturisme la mâna a doua şi mai puţin de 24.000 de maşini noi.

În perioada ianuarie-aprilie din 2016 au fost înscrise 88.674 de maşini second-hand şi 23.645 de maşini noi, arată datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculări Vehicule (DRPCIV), ceea ce înseamnă că din cinci maşini intrate în circulaţie doar una este nouă.

Acest raport, de patru maşini vechi la una nouă, este o medie statistică, dar există mărci cu o disproporţie mult mai mare.

În cazul Volkswagen, spre exemplu, din 27.000 de autovehicule cu această marcă 25.000 au fost second-hand şi doar 2.000 au fost maşini noi. Iar marca VW este cea mai apreciată de români.

Următoarea în top, Opel, are şi ea un decalaj semnificativ: din totalul de 15.000 de maşini înmatriculate purtând această marcă în primele patru luni, mai puţin de 1.000 sunt noi.

Locul al treilea este ocupat de Ford, atât la preferinţe, cât şi la decalajul dintre maşinile noi şi second-hand.

Cu toate că Ford se fabrică şi în România, această marcă a consemnat doar 1.751 de unităţi noi faţă de 10.282 de maşini second-hand înmatriculate în perioada ianuarie-aprilie 2016.

Doar Dacia are un raport invers, cu 6.906 maşini noi faţă de 780 de maşini second-hand înmatriculate în primele patru luni din acest an, mai reiese din datele DRPCIV.

Românilor le plac mărcile nemţeşti

Dintre mărcile străine înmatriculate în România, cele mai multe sunt nemţeşti, atât la autoturismele noi, cât şi la cele rulate.

Volkswagen conduce detaşat în topul second-handurilor, cu 25.040 de maşini înmatriculate în primele patru luni, urmat de Opel, cu 14.608 unităţi.

Mărcile Audi şi BMW sunt, de asemenea, puternic reprezentate în topul preferinţelor la categoria second-hand (locurile 4 şi 5), cu 6.807, respectiv 6.755 de unităţi înmatriculate.

Iar la maşinile noi, Volkswagen – cu 2.003 înmatriculări – este depăşită doar de Skoda (2.195 de autoturisme înmatriculate) şi urmată îndeaproape de Ford (1.751 de unităţi) şi de Renault (1.434).

Producţia naţională a scăzut cu 6,4%

În ceea ce priveşte producţia naţională, statistica Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule (APIA) relevă faptul că, în primele patru luni ale acestui an, s-au fabricat 134.344 de autovehicule, cu 6,4% mai puţine decât în perioada similară din 2015.

Din totalul produs, 116.374 de unităţi aparţin Dacia şi 17.970 aparţin Ford.

Volumele cele mai mari le-a înregistrat modelul Dacia Duster, din care au fost fabricate 66.941 de unităţi, cu 17% mai multe decât în primele patru luni din 2015.

În clasament urmează Dacia Sandero, cu 19.821 de unităţi (-7,2%), Ford B-MAX (17.970 de unităţi, -4,5%), Dacia Logan MCV (15.137 de unităţi, +2,7%) şi Dacia Logan (14.464 de unităţi, -53,9%).

La capitolul vânzări, în perioada ianuarie-aprilie 2016, comparativ cu acelaşi interval din anul anterior, sunt consemnate 36.053 de unităţi (+14,4%), dintre care 10.291 de unităţi numai în aprilie.

În fine, la livrările de autovehicule din perioada analizată, autoturismele au consemnat o creştere de 9,4%, până la 27.993 de unităţi – echivalentul a 77,5% din totalul comercializat pe piaţă.

Vânzările realizate în primele patru luni au fost, ca şi în anii precedenţi, susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice (firme şi instituţii), ponderea acestora în total fiind de 89% faţă de 11% persoane fizice.

Print