Din cauza insolvenţei, agenţia de turism Mareea nu-şi poate onora obligaţiile către clienţi. ANAT preia o parte din cazuri. UPDATE: Replica patronului de la Mareea

O parte dintre turiștii păgubiţi de insolvenţa agenţiei Mareea vor fi rerutați către alte hoteluri de pe litoral
„Turoperatori membri ANAT preiau o parte din turiștii față de care Mareea nu își mai poate onora angajamentele asumate“, se arată într-un comunicat al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism - ANAT.
Share on Facebook3Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone

„Turoperatori membri ANAT, reprezentanți ai Mareea și hotelieri, mulți dintre ei membri ai Federației Patronale din Turismul Românesc, au identificat mai multe variante de sejururi alternative pentru turiștii cărora agenția de turism nu le mai poate onora vacanțele plătite anterior pentru luna septembrie“, arată Asociaţia.

Ce soluţii oferă ANAT

O parte dintre turiști vor fi rerutați către Complexul Mercur-Minerva, deținut de Mareea Hotels, alte hoteluri de pe litoral sau din Delta Dunării.

În același timp, în unele cazuri, vacanțele cumpărate de la Mareea ar putea fi efectuate chiar în destinațiile respective, tot datorită sprijinului oferit de colegii de breaslă.

„În ultimele două-trei săptămâni, mai mult de 200 de turiști și-au putut efectua vacanțele datorită sprijinului acordat de turoperatori membri ANAT pentru ca agenția Mareea să depăşească situația critică din punct de vedere financiar și pentru a evita perturbări în piața de turism. Preluăm turiști și în aceste zile. ANAT se bucură și de sprijinul hotelierilor de pe litoral, parteneri ai agenției Mareea, cărora le mulțumim că s-au oferit să preia turiști“, a declarat Alin Burcea, președintele ANAT.

ANAT este în permanentă legătură cu celula de criză înființată în această dimineață de Mareea, care anunță turiștii despre serviciile operative de relocare și alternativele oferite de turoperatorii membri ANAT, parteneri.

Numerele de telefon ale celulei de criză sunt afișate pe pagina de internet a Mareea (www.mareea.ro).

UPDATE – Ce spune patronul de la Mareea

Patronul agenţiei de turism Mareea, Marius Usturoiu, a declarat sâmbătă, pentru Profit.ro, că a luat decizia să ceară intrarea în insolvenţă a companiei din cauza problemelor de cash-flow generate de rezultatele slabe pe componenta de chartere, precum şi de scăderea cu 50-60% a vânzărilor de vacanţe pe Turcia.

El a promis că nici un turist cu rezervare făcută prin Mareea nu va rămâne cu banii daţi şi concediul neefectuat.

„Turoperatorul Mareea a înfiinţat în această dimineaţă (sâmbătă dimineaţa – n.r.) o celulă de criză pentru a răspunde operativ turiştilor şi partenerilor afectaţi de deschiderea procedurii de insolvenţă şi reorganizare şi pentru a gestiona o parte cât mai mare din rezervările cu check-in azi, 3 septembrie, şi mâine, 4 septembrie. Am înştiinţat toţi clienţii şi partenerii cu rezervări în perioada 3.09-31.12.2016, prin sms şi mesaje pe internet, despre situaţia actuală“, se arată într-o declaraţie de presă a departamentului de comunicare şi marketing al Mareea.

Contactat de Profit.ro, patronul Marius Usturoiu a declarat că, în acest moment, câteva zeci de turişti cu rezervări efectuate prin Mareea s-au confruntat cu probleme, însă au fost redirecţionaţi către alte destinaţii.

„Până astăzi n-a rămas nici un turist fără vacanţă, toţi au fost rerutaţi, relocaţi, acolo unde au fost situaţii să nu mai putem să achităm, s-au dat variante alternative. Pentru zilele următoare, pentru turiştii care urmează să-şi efectueze vacanţele, vom încerca, împreună cu ceilalţi touroperatori şi cu partenerii hotelieri, să găsim variante, opţiuni, astfel încât să nu rămână fără vacanţe.
N-o să-şi piardă nimeni vacanţa. Suntem în comunicare cu fiecare turist care urmează să-şi facă vacanţa prin agenţia noastră şi le oferim variante alternative, împreună cu partenerii noştri“, a declarat Marius Usturoiu, pentru Profit.ro, precizând că este vorba de câteva sute de turişti cărora le încep rezervările în perioada următoare.

„Eu am ţinut legătura şi cu Anca Nedea (preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism – n.r.), şi cu patronatul ANAT, cu toţi, suntem în contact“, a precizat proprietarul agenţiei de turism Mareea.

Usturoiu a menţionat că a depus vineri la tribunal cererea de intrare în insolvenţă a agenţiei.

„Am luat această decizie din cauza problemelor de cash-flow generate de rezultatele slabe pe componenta de chartere, precum şi de scăderea cu 50-60% a vânzărilor de vacanţe pe Turcia. A fost un an foarte prost, cu grad de încărcare foarte slab al charterelor pentru care aveam contracte de garanţie, şi din cauza atentatelor. Probabil ar fi trebuit să diminuăm volumul pe această componentă. Şi anul trecut am avut probleme cu charterele pe Grecia, când timp de o lună s-a blocat destinaţia. În plus, am fost foarte presaţi pentru a face plăţi în avans“, a explicat patronul Mareea.

Potrivit lui Usturoiu, se vrea reorganizarea companiei şi deblocarea cash-flow-ului, în vederea continuării activităţii. El a arătat că se află în discuţii cu mai multe bănci pentru obţinerea de credite, dar şi cu potenţiali investitori care să vină cu bani pentru a efectua o infuzie de capital la Mareea, în schimbul preluării unei participaţii sau efectuării unei fuziuni.

„Luăm în calcul absolut toate variantele care ne-ar permite să finalizăm cât mai rapid procesul de reorganizare“, a spus Usturoiu, fără să ofere alte detalii.

Banii se pot recupera în limita a 50.000 de dolari

Turoperatorul Mareea și-a anunțat sâmbătă dimineața incapacitatea de plată și a anunțat că va cere deschiderea procedurii de insolvență.

Pentru recuperarea sumelor datorate de Mareea, în cazul în care nu se acceptă soluțiile compensatorii oferite de turoperatori și hotelieri, turiștii se pot adresa companiei care a eliberat polița de insolvență pentru aceasta, în valoare de 50.000 de dolari.

„În limita a 50.000 de dolari, nu toți turiștii își vor recupera banii achitați. O astfel de situație ar fi fost evitată dacă în ultimii 23 de ani s-ar fi găsit soluții optime pentru garantarea pachetelor de vacanță. ANAT are în prezent o variantă, pe care o va avansa autorităților“, a mai spus Alin Burcea.

Ordonanţă pentru crearea Fondului de Garantare

Consiliul Director a aprobat azi forma finală a propunerii de ordonanță pentru crearea Fondului de Garantare, pe care o va trimite Autorității Naționale pentru Turism, variantă care va asigura garantarea tuturor sumelor achitate de turiști pentru pachetele de servicii.

„Îl rugăm pe ministrul Economiei, Costin Borc, să acționeze cu celeritate în cazul propunerii ANAT astfel ca niciun turist să nu mai aibă de suferit“, a precizat președintele ANAT.

Replica Autorităţii Naţionale pentru Turism

Autoritatea Națională pentru Turism (ANT) menționează, într-un comunicat, că o echipă aparținând Direcției Generale de Control și Autorizare Turism investighează speța încă de săptămâna trecută, acțiunea debutând în urma a patru reclamații venite pe adresa ANT.

„Controlul s-a desfășurat în perioada 26.08.2016 – 3.09.2016. În urma acțiunii de verificare au fost aplicate sancțiuni pentru neîndeplinirea obligațiilor contractuale, pentru prezentarea informațiilor nereale în oferte, dar și pentru neprezentarea Registrului Unic de Control. În afară de sancțiunea pecuniară în valoare de 14.000 de lei, a mai fost aplicată și sancțiunea complementară de retragere a licenței“, arată ANT.

Peste 1.000 de turişti păgubiţi

ANT mai precizează că astăzi, 3 septembrie 2016, reprezentanții Direcției Generale de Control și Autorizare Turism din cadrul ANT „au stabilit că sunt aproape 1.100 de turiști păgubiți de către agenția de turism Mareea, suma tuturor contractelor ridicându-se la valoarea de 460.000 de euro, din care sume restrante către furnizori (la ora actuală) – 285.000 de euro“.

„În completarea celor enunțate mai sus, menționăm faptul că reprezentanții agenției de turism au afirmat că sunt într-un permanent contact cu Patronatul Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România – ANAT, dar și cu alte agenții de turism, pentru găsirea unor soluții pertinente pentru clienții păgubiți“, a mai comunicat ANT.

Share on Facebook3Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone