Creatorii de conţinut digital sunt principalii factori care influenţează decizia de cumpărare a românilor

La cumpărătiuri, clienţii se ghidează tot mai mult după ceea ce se spune pe internet despre produse
Pentru membrii generației Z (tinerii sub 24 de ani), celebritățile nu sunt stelele de cinema sau de televiziune, ci oamenii reali, la fel ca ei, cu o prezență puternică pe platformele pe care ei le vizitează, arată studiul calitativ realizat de compania „Exact Cercetare și Consultanță“.

„Adolescenții de astăzi sunt principalii influențatori atunci când vine vorba de deciziile pe care părinții lor le iau“, afirmă Lăcrămioara Loghin, coordonatorul studiului.

Adulţii se bazează pe opiniile tinerilor

„De la tehnologiile pe care le adoptă, produsele alimentare achiziționate și până la băncile la care apelează ori mașinile pe care le conduc, adulții se bazează pe opiniile tinerilor atunci când vine vorba de cumpărături“, arată autorii studiului.

Încrucișând  sursele în scopul de a găsi informații și opinii atât pozitive, cât și negative în legătură cu lucrurile care îi interesează, „tinerii sunt capabili să le împărtășeasca părinților opinii susținute de argumente solide și documentate“, adaugă Lăcrămioara Loghin.

Atenţie la ce se postează pe bloguri

Existența actuală fiind definită de MacBook, iPad, Google, Facebook, Twitter, Snapchat, Instagram, Youtube, WhatsApp, Android, tinerii nu sunt doar influențatorii părinților lor, ei devin influențatorii propriei generații, prin intermediul user generated content (recomandări, review-uri, comentarii, storytelling) via bloguri, vloguri, forumuri de discuții, postări, chat-uri, tweet-uri, imagini, fișiere video și audio.

Acești influenceri reprezintă noii ambasadori de brand.

„De exemplu, o vedetă YouTube este în zilele noastre mult mai credibilă decât o celebritate. Iar acest lucru indică schimbări majore în zona de influencer marketing, cel mai adesea orientată până în prezent spre celebrity endorsement. Astăzi însă, focusul este asupra acestor digital content creators“, afirmă Lăcrămioara Loghin.

Personalizarea produselor nu mai e la modă

Este, de asemenea, important de știut – potrivit realizatorilor studiului – că în prezent consumatorii nu mai sunt atrași de campaniile ce le oferă „șansa“ de a-și personaliza produsele, ei vor „să definească branduri“ și „să facă parte din ADN-ul lor“.

Studiul calitativ a fost realizat de „Exact Cercetare și Consultanță“ prin intermediul a 12 Focus Grupuri, la care au participat tineri cu vârsta cuprinsă între 14 şi 24 de ani.

Focus Grupurile au avut loc în București, în intervalul 16-27 noiembrie 2015.

Specializată în domeniul cercetării de piață, al sondajelor de opinie și al consultanței în marketing, „Exact Cercetare și Consultanță“ oferă o gamă completă de metode, tehnici și instrumente de cercetare pentru studii cantitative și calitative.