Contribuabilii din 17 de judeţe îşi pot consulta online situaţia fiscală

Persoanele fizice din alte 17 judeţe, pe lângă Bucureşti şi Ilfov, îşi pot verifica electronic propria situaţie fiscală de marţi, după ce Fiscul a extins programul Spaţiul Privat Virtual, lansat la 15 septembrie, acesta urmând să fie disponibil la nivel naţional de anul viitor.

Astfel, aplicaţia prin care contribuabilii pot comunica online cu administraţia fiscală a fost extinsă marţi, putând fi accesată de contribuabilii persoanele fizice cu domiciliul fiscal în Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava, Vaslui, Argeş, Călăraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Prahova, Teleorman, Arad, Caraş-Severin, Hunedoara, Timiş, judeţe cordonate de Direcţiile Generale Regionale de Finanţe Publice Ploieşti, Timişoara şi Iaşi, a anunţat Ministerul Finanţelor Publice.

Spaţiul Privat Virtual, lansat la jumătatea lunii septembrie ca proiect pilot pentru Bucureşti şi Ilfov, este primul serviciu electronic prin intermediul căruia o persoană fizică îşi poate consulta online propria situaţie fiscală.

Utilizatorii aplicaţiei se vor putea identifica electronic prin certificate digitale calificate sau cu nume/parolă însoţite de coduri de autentificare de unică folosinţă. Comunicarea electronică în Spaţiul Privat Virtual se face atât dinspre contribuabil către ANAF, cât şi invers.

Contribuabilii pot accesa informaţii despre soldul obligaţiilor neachitate, decizia de impunere anuală (începând cu 2013, emisă anul acesta), nota privind obligaţiile de plată, care se poate prezenta fie la Trezorerie pentru a efectua plata, fie informaţiile din cuprinsul acesteia pot fi utilizate pentru a efectua plata online, dar şi date despre plata contribuţiilor de asigurări sociale de către angajator.

„Începând de anul viitor, proiectul va fi dezvoltat la nivel naţional şi se vor extinde categoriile documentelor şi informaţiilor comunicate spre şi dinspre contribuabili. Persoanele fizice se vor putea identifica şi cu alte tipuri de credenţiale cum sunt telefonul mobil sau cardul de sănătate. Serviciul va fi dezvoltat treptat, în baza unui calendar ce urmează să fie finalizat în luna decembrie 2015“, se precizează în comunicatul Finanţelor.

Persoanele fizice care se vor înregistra în sistemul electronic vor avea la dispoziţie adrese de email şi numere de telefon ale Direcţiei asistenţă contribuabili din cadrul ANAF pentru a cere explicaţii cu privire la obligaţiile de plată sau pentru a solicita alte informaţii.

De la lansarea proiectului pentru Bucureşti şi Ilfov, au fost aprobate în cadrul aplicaţiei electronice aproximativ 3.000 de cereri şi au fost solicitate şi descărcate peste 8.850 de documente.

Ghid pentru utilizatorii aplicației Spațiul Privat Virtual