Constructorul autostrăzii Orăștie-Sibiu contestă rezilierea contractului de către CNADNR: „Decizie nejustificată şi iresponsabilă”

Constructorul autostrăzii Orăștie-Sibiu acuză încălcarea gravă a prevederilor contractuale de către partea română și care au condus la alunecarile de teren FOTO: Mediafax
Salini Impregilo, constructorul segmentului de autostradă Orăștie-Sibiu, care a fost închis pentru grave deficiențe structurale, anunță că va contesta decizia CNADNR de reziliere a contractului și denunță încălcarea clauzelor contractuale, prin decizia de inaugurare înainte lucrările să fie finalizate, pentru „scopuri pur electorale”.
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone

„Salini Impregilo S.p.A denunţă gravele încălcări contractuale ale Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) privind proiectarea şi construcţia lotului nr. 3 al Autostrăzii Orăştie –Sibiu, cu o lungime de 22 km, atribuit către Impregilo în Mai 2011. Aceste încălcări contractuale culminează cu decizia aceleiaşi CNADNR, asumată pe 13 Ianuarie 2016, de a rezilia unilateral contractul în cauză şi de a reatribui lucrările printr-o nouă licitaţie”, se arată în comunicatul companiei italiene.

În continuare, constructorul se apără spunând că lucrările, cu o valoare totală de 126 de milioane de euro, începute în 20 Iunie 2011 şi cu termen estimat de finalizare pe 17 Aprilie 2013, au suferit modificări repetate ale proiectului impuse de către CNADNR, cauzând o creştere a costurilor şi a termenului de predare, ca urmare a unor evenimente neprevăzute (alunecări de teren cu o dimensiune şi întindere imprevizibile) pe care Salini Impregilo le-a gestionat în baza unor acorduri încheiate dar niciodată respectate de către CNADNR.

Conform afirmațiilor companiei Salini Impregilo, CNADNR a ignorat deciziile CAD (Comisia de Adjudecare a Disputelor), organizație agreată pentru soluționarea disputelor dintre părți, care au dat câștig de cauză constructorului. În plus, CNADNR nu ar fi plătit niciodată sumele adjudecate, care au ajuns la un total de 31 milioane de euro.

„În Septembrie 2014, CNADNR, împreuna cu Ministerul Transporturilor din România, au decis în scopuri pur electorale, să deschidă traficul pe acest lot de autostradă până la jumătatea lunii noiembrie 2014, chiar dacă erau perfect conştienţi de faptul că multe din lucrările suplimentare, esenţiale pentru corpul autostrăzii, nu erau finalizate, şi costul acestora nu fusese recunoscut către constructor. Odată deschis, acel segment Orăştie – Sibiu a fost închis ulterior ca urmare a unor cedări structurale datorate imposibilităţii de a finaliza lucrările”, acuză constructorul autostrăzii.

Pentru că „CNADNR şi Ministerul Transporturilor au ignorat solicitările noastre de a finaliza lucrările, în prezent oprite, prin amânarea disputelor cu privire la costurile suplimentare, anterior recunoscute şi acordate de CAD în favoarea Salini Impregilo, compania italiană intenţionează să conteste în toate instanţele naţionale şi internaţionale decizia CNADNR, care în afara faptului că aduce atingere reputaţiei companiei, este complet nejustificată, iresponsabilă şi decisivă pentru acoperirea deficienţelor contractantului, şi în general ale României, cu privire la realizarea unei lucrări finanţate în proportie de 85% din fonduri europene”, se arată în finalul comunicatului transmis de Salini Impregilo S.p.A

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone