Constructorii auto îşi mută centrele de cercetare în estul Europei, inclusiv în România, din cauza Brexitului

Constructorul nipon Nissan, controlat în proporţie de 44% de către Renault, proprietarul Dacia, deţine o fabrică în Marea Britanie la Sunderland    FOTO Guliver / Getty Images
Producătorii de maşini îşi mută centrele de cercetare în estul Europei, inclusiv în România, pentru a-şi scădea costurile şi a-şi păstra accesul la pieţele europene, după rezultatul referendumului pentru ieşirea Marii Britanii din UE, relatează The Guardian.
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone

Companiile de recrutare de personal caută în prezent directori şi personal calificat pentru echipe de cercetare şi dezvoltare din România, Ungaria şi Bulgaria.

DHR International, o companie de recrutare cu birouri în 25 de ţări, a explicat că tendinţa apărută în ultimii ani în rândul companiilor auto de mutare a activităţii către Europa de Est s-a accelerat după referendumul pentru Brexit – semn că producătorii de maşini consideră prea mari costurile rămânerii în Marea Britanie.

Comentariile sale vin după ce Guvernul japonez a avertizat că firmele cu sediul în Marea Britanie vor fi nevoite să îşi transfere o parte sau toate activităţile de producţie pe continent, în cazul în care Londra nu va obţine acces la piaţa unică.

Potrivit companiei, personalul calificat costă cu 40% mai puţin în estul Europei.

Directorii englezi, mutaţi în Europa

O altă variantă pe care o iau în calcul constructorii de automobile este ca directorii britanici să se mute în Europa. Renault, Daimler, Audi şi Jaguar sunt câteva dintre companiile care au anunţat că au deschis sau urmează să înfiinţeze noi centre de operaţiuni în Europa de Est.

Bulgaria este devansată numai de Germania în ceea ce priveşte proporţia de absolvenţi de inginerie, potrivit UNESCO.
Renault are centre cu tradiţie în România, unde a investit peste 2,3 miliarde de euro şi în care lucrează peste 16.000 de oameni. De asemenea, Guvernul a aprobat scutirea de impozitul pe venit pentru cercetătorii care desfăşoară activităţi în zona cercetării aplicative şi a dezvoltării tehnologice, aceasta aplicându-se din luna august.

Vin japonezii 

Nissan, producător nipon controlat în proporţie de 44% de către Renault, produce mai multe modele în Marea Britanie, având o fabrică la Sunderland. De asemenea, Toyota produce numai în Marea Britanie autoturismele vândute în Uniunea Europeană. De asemenea, şi Honda este prezentă în această ţară, iar dintre producătorii asiatici prezenţi în Marea Britanie se mai află producătorii chinezi Geely şi SAIC Motors şi constructorul malaezian Proton.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone