„Cititorul de gânduri” de la ASE: Proiect inteligent pentru studii de marketing

Cu ajutorul unor ochelari speciali specialiștii în marketing pot observa ce anume vede și ce îl interesează pe un cumpărător la o reclamă FOTO: Adevărul Financiar
Studenții Facultății de Marketing din Academia de Studii Economice vor putea studia comportamentul consumatorilor de publicitate cu un echipament care le „citește gândurile” consumatorilor.
Share on Facebook141Share on Google+1Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn1Share on Reddit0Email this to someone

Facultatea de Marketing de la ASE a prezentat o simulare de studiere a comportamentului consumatorilor de publicitate. Este vorba de un echipament care se numește „Eye Tracking” și care urmărește retina consumatorului atunci când citește un produs publicitar.

Echipamentul, care costă 50.000 de euro a fost obținut cu ajutorul Agenției de Cooperare și Coordonare Turcă (TICA), care a contribuit astfel la înființarea unui laborator de Neuromarketing. „Cercetarea științifică nu se poate face fără un suport real susținut de echipamente și tehnologii noi”, a declarat Pavel Năstase, președintele Senatului ASE.

Echipamentul de urmărire a retinei (Eye Tracking) are rolul de a analiza informația captată și de a o transforma în date concrete prin intermediul unui soft modern, utilizat în cercetare de către companiile internaționale pentru obținerea de dat în industria publicității. De exemplu, cu ajutorul unor ochelari speciali oferiți subiecților, se poate investiga cum funcționează mintea unui posibil cumpărător, observând cu precizie la ce se uită și ce a anume îl interesează din ceea ce vede.

„Proiectul desfășurat în colaborare cu Academia de Studii Economice va oferi celor câteva sute de studenți ai Facultății de Marketing posibilitatea de arealiza studii în domeniu, folosind aparatură modernă prin care vor putea pune înpractică informațiile primite la cursuri”, a precizat Haci Ahmet Daștan, coordonatorul oficiului TIKA București.

Share on Facebook141Share on Google+1Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn1Share on Reddit0Email this to someone