Centrul Vechi din București va fi renovat și transformat într-un pol al restaurantelor și al magazinelor cu spații largi

Clădirile din Centrul Vechi devin tot mai căutate de retaileri și patronii de restaurante FOTO: Mediafax
Centrul Vechi al Capitalei rămâne zona preferată a retailerilor pentru magazinele de tip flagship (n.r. cu spații mari), datorită clădirilor care se pretează acestui scop și a creșterii constante a traficului pietonal și a numărului de turiști străini, remarcă specialiștii companiei de consultanță imobiliară Regatta Real Estate.
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone

Ei susțin că, în următoarele luni, vom asista la un proces intensiv de renovare a clădirilor din Centrul Vechi, iar proprietarii care nu îşi permit să reconsolideze imobilele se vor asocia cu investitori sau vor scoate la vânzare clădirile, informează News.ro.

În plenul Camerei Deputaţilor se va discuta un proiect de lege care sprijină renovarea clădirilor istorice și care prevede că imobilele vor putea fi reabilitate cu ajutor financiar de la primării. Autoritățile locale vor acoperi până la 50% din costuri și își vor recupera cheltuielile, în cel mult 10 ani, printr-o taxă specială care îi vizează pe proprietarii clădirilor respective.

Clădiile vizate de proiect sunt cele monument istoric, cele amplasate în ansambluri şi situri clasate ca monument istoric, în zonele de protecţie a monumentelor istorice, clădiri protejate datorită valorii lor culturale prin planuri urbanistice generale, clădiri din zonele construite protejate sau din centrele istorice ale localităţilor, precum şi din staţiunile turistice.

Centrul Vechi, un „mall“ în aer liber

Spaţiile comerciale din zona Centrului Vechi sunt atipice, diferite, de la o clădire la alta, în clădiri vechi de zeci de ani, care, în multe cazuri, dispun de o suprafaţă distribuită pe mai multe niveluri.

„În viitorul apropiat, nu vedem ce altă zonă ar putea înlocui Centrul Vechi în preferinţele turiştilor şi nici ale retailerilor. Cei care funcţionau în clădiri cu probleme se relochează în clădiri fără probleme, dar tot în Centrul Vechi, pentru că doresc să îşi păstreze clienţii şi, implicit, vânzările“, se arată în comunicatul Regatta real Estate, citat de News.ro.

Măsura de a închide parterul clădirilor cu risc seismic ridicat a fost luată după tragedia din clubul Colectiv, de anul trecut.

„Pe de o parte, este de înţeles, ceva trebuie făcut în Centrul Vechi, clădirile trebuie renovate. Pe de altă parte, această măsură a lovit în comerţul stradal şi a favorizat mall-urile. În orice capitală din lume, în care clima permite existenţa comerţului stradal şi a zonelor pietonale, acestea au un rol foarte important“, spune preşedintele Regatta Real Estate, Eduard Uzunov.

Toţi aceşti factori influenţează destinaţia finală a spaţiului şi nivelul chiriei. Chiriile din Centrul Vechi diferă în funcţie de străzi. Pe artera principală, strada Lipscani, chiria medie este de 40 – 60 euro/ mp/lună, pentru suprafeţe de aproximativ 100 mp la parter. Pentru spaţii similare, pe străzile adiacente, precum Şelari, Smârdan, Covaci, nivelul mediu al chiriei poate coborî la 20-40 euro/mp/lună, în funcţie de loc, suprafaţă, compartimentare etc.

Lanţul hotelier Hilton va deschide în Centrul Istoric o unitate de cazare cu 200 de camere, într-o clădire monument istoric, care, în prezent, este în curs de renovare.

Nu doar Centrul Vechi este frecventat de tot mai mulți oameni, turiști sau nu. Calea Victoriei şi zona Ateneului Român sunt, în continuare, foarte interesante pentru retaileri și restaurante.

În prezent, Regatta Real Estate are în portofoliu mai multe imobile de vânzare în Centrul Vechi, cu preţuri care variază între 1,2 milioane euro pentru un imobil cu suprafaţa utilă de 744 mp şi 4,5 milioane euro pentru un imobil cu suprafaţa utilă de 2.030 mp.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone