Ce înseamnă Mitsubishi pentru Japonia. Al şaselea constructor auto nipon a recunoscut falsificarea testelor privind consumul de carburanţi

Mitsubishi este primul grup care admite falsificarea datelor, după ce Volkswagen a recunoscut anul trecut că a echipat 11 milioane de maşini cu un soft care trişează cu privire la emisii FOTO: Guliver / Getty Images
Grupul nipon Mitsubishi Motors, care a recunoscut miercuri că a falsificat datele privind consumul de carburanţi pentru mai bine de un milion de autoturisme vândute, este al şaselea constructor auto japonez şi al 16-lea la nivel mondial. Conglomeratul japonez din care face parte este un gigant industrial, care produce de la nave oceanice şi echipamente petroliere până la maşini, avioane, rachete spaţiale, produse chimice. De asemenea, are în componenţă una dintre cele mai mari bănci din Japonia, dar şi producătorul de camere şi echipamente optice Nikon.
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone

Concernul Mitsubishi a fost înfiinţat în anul 1870 de către Yataro Iwasaki drept o companie de comerţ maritim. Ulterior, aceasta s-a diversificat, intrând în sute de alte domenii. Holdingul Mitsubishi a fost dizolvat în 1946, după cel de-al Doilea Război Mondial. Ulterior, majoritatea companiilor care au făcut parte din grup şi-au schimbat numele şi au renunţat la folosirea siglei cu cele trei romburi (“diamante”).

Dar în 1952 Japonia redevine parte a comunităţii internaţionale, iar din 1954 peste 100 de companii care au făcut parte din casa de comerţ iniţială s-au reunit, formând Mitsubishi Corporation.

În mod similar, mare parte din ceea ce reprezintă acum Mitsubishi Heavy Industries s-a format din fuziunea altor părţi în 1964.
Partea auto, Mitsubishi Motors, s-a desprins din cadrul acestuia în anul 1970.

Principalii acţionari ai Mitsubishi Motors sunt legaţi tot de holdingul omonim. Astfel, Mitsubishi Heavy Industries controlează 12,63% din acţiuni, Mitsubishi Corp are 10,06%; urmează MHI Automotive Capital LLC 1 (3,92%); Bank of Tokyo – Mitsubishi UFJ (3,91%); MHI Automotive Capital LLC 2 (3,45%).

În fine, grupul bancar american JPMorgan  deţine 1,67% din titlurile grupului auto,  Bank of New York – 1,31%, în vreme ce guvernul Norvegiei are 1,24% din acţiuni.

Mitsubishi Motors deţine şase fabrici auto, opt uzine de motoare şi componente auto şi cinci centre de cercetare-dezvoltare şi design. Compania are 30.498 de angajaţi, plus alţi 12.848 la firme unde Mitsubishi are participaţii minoritare.

În scandal sunt angrenate 625.000 de autoturisme Mitsubishi eK, la care au fost manipulate datele privind consumul pentru a face mai favorabile nivelurile emisiilor. Alte 468.000 de maşini au fost produse pentru Nissan Motor, potrivit Reuters.

Dezvăluirile au dus la prăbuşirea preţului acţiunilor cu 15% pe bursă, ceea ce a ras 1,2 miliarde de dolar din capitalizarea acestuia.Web

 

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone