Breakfast la Tiffany. Plus o campanie publicitară cu un cuplu gay

Casa de bijuterii Tiffany va folosi imaginea unui cuplu gay în campania de primăvară pentru noua sa gamă de verighete. O premieră absolută în istoria sa de 178 de ani.
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone

Cuplurile care vor să se căsătorească au văzut dintotdeauna în casa Tiffany (TIF) şi micile sale cutiuţe albastre un veritabil simbol al iubirii veşnice. Renumita casă de bijuterii americană are în 2015 un nou mesaj pentru clienţii ei: iubirea se prezintă în multe forme, scrie Mediafax.

Compania americană, înfiinţată în urmă cu 178 de ani, a angajat pentru prima dată în istoria ei un cuplu gay pentru una dintre reclamele sale. Fotografia din noua campanie prezintă un cuplu de bărbaţi homosexuali care stau aşezaţi pe treptele din faţa unei case, ţinându-se de mână, cu afecţiune, şi zâmbind.

Imaginea este doar una dintre cele şapte fotografii realizate de fotograful de modă Peter Lindbergh pentru noua campanie de primăvară a casei Tiffany, care va fi derulată sub sloganul “Will You?” (“Vrei?” – forma contrasă a clasicei întrebări “Vrei să te căsătoreşti cu mine?”, n.r.). Acest mesaj, afirmă purtătoarea de cuvânt a companiei americane, Linda Buckley, reflectă “o abordare modernă a iubirii şi a relaţiilor romantice”.

“În zilele noastre, drumul spre căsătorie nu mai este unul liniar, iar dragostea adevărată poate să apară mai mult de o dată în viaţă, prin poveşti de iubire care se prezintă într-o varietate de forme”, a adăugat reprezentanta casei Tiffany.

Celelalte şase fotografii alb-negru din această campanie publicitară prezintă cupluri heterosexuale. Faptul că firme majore de pe piaţa americană, precum Tiffany, au început să includă cupluri de acelaşi sex în reclamele lor reflectă felul în care americanii acceptă tot mai mult conceptul de diversitate.

În 2014, brandul Honey Maid a câştigat simpatia unui număr impresionant de clienţi printr-o campanie care a celebrat diversitatea familială, incluzând în reclamele sale imagini cu familii birasiale şi familii gay. Deşi acele reclame au atras şi câteva comentarii negative, reacţia generală a publicului american a fost una pozitivă, mulţi dintre consumatorii din Statele Unite renunţând la produsele lor preferate pentru a cumpăra produsele Honey Maid, fabricate de grupul Mondelez.

Casa de bijuterii Tiffany a lansat această campanie într-o perioadă în care sprijinul populaţiei americane pentru căsătoriile gay a atins un nou nivel record. Aproximativ 55% dintre americani s-au declarat în favoarea legilor care recunosc căsătoriile între persoane de acelaşi sex. În 2004, acest procent era de doar 42%, potrivit Institutului Gallup. Susţinătorii căsătoriilor gay au obţinut recent noi victorii în instanţele din alte două state americane – Alaska şi New Jersey.

Tinerii americani sunt mai dispuşi să susţină căsătoriile gay: 78% dintre americanii cu vârste cuprinse între 18 şi 29 de ani spun că aceste căsătorii ar trebui să fie legale. Ţinând cont de faptul că tinerii vor reprezenta în viitorul apropiat segmentul majoritar de pe piaţă în ceea ce priveşte inelele de logodnă şi verighetele – şi, ca urmare, vor remarca noua reclamă -, casa Tiffany pare să fi luat o decizie înţeleaptă prin această campanie publicitară care susţine ideea de egalitate a căsătoriilor.

Căsătoriile gay par de asemenea să înflorească în Statele Unite şi să devină o veritabilă industrie. Nunţile gay vor genera venituri de 1,9 miliarde de dolari în statele americane în care ele au fost legalizate, potrivit unui studiu realizat recent de UCLA School of Law şi Credit Suisse.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone