Anul cel mai bun: vânzări-record pentru Wienerberger AG

Principalele produse sunt sistemele de zidărie ceramică Porotherm şi Terca FOTO Wikipedia.org
Pe o piață plină de provocări, gigantul Wienerberger AG a înregistrat în 2014 cele mai mari venituri din istoria companiei, de 2,8 miliarde de euro.

Obiectivul intern EBITDA a fost de asemenea depășit cu 19%, iar EBITDA operațional a ajuns la 317 milioane de euro. Al patrulea trimestru din 2014 a înregistrat o creștere importantă, de 9% comparativ cu 2013, a veniturilor la 686 milioane de euro și 23% în EBITDA operațional la 69 milioane de euro.

Wienerberger a finalizat etapa intensivă și amplă a programului de restructurare inițiat în 2012 și programat să fie finalizat în 2014. Acest program a adus economii de aproximativ 50 de milioane de euro, din care 17 milioane euro în 2014. Evoluția pozitivă a câștigurilor a fost susținută și de numeroase măsuri de optimizare și de îmbunătățire a eficienței.

EBIT-ul operațional este in valoare de 100 de milioane de euro, după deducerea a 217 milioane de euro reprezentând depreciere și amortizare. Cu toate acestea, veniturile au fost afectate negativ cu 208 milioane de euro, sub influența costurilor de depreciere ocazionale survenite în trimestrul IV al lui 2014. EBIT a ajuns la -107 milioane de euro, după înregistrarea costurilor de depreciere a terenurilor, fabricilor, echipamentelor și fondului comercial.

În SUA, piața construcțiilor noi își revine mai lent decât s-a anticipat inițial, deși prognozele indică o creștere de 9% pe piețele importante pentru Wienerberger în 2015. Informațiile actuale indică faptul că nivelul de 1,5 milioane de locuințe începute pe an va fi atins la un moment dat în viitor. Mai mult decât atât, mult-așteptata stabilizare a prețurilor nu s-a materializat în 2014. Aceste evoluții au condus la recunoașterea cheltuielilor de depreciere în valoare totală de 100 de milioane de euro, din care 85 de milioane de euro reprezintă cheltuielile cu deprecierea fondului comercial, iar alte 15 milioane de euro deprecierea terenurilor, fabricilor și echipamentelor.

Wienerberger ia în considerare un potențial EBITDA de 60 de milioane de euro pentru Divizia America de Nord pe termen lung și, prin urmare, punerea în aplicare a măsurilor de îmbunătățire a veniturilor și poziționarea pe piața din SUA.

Piața din Germania a înregistrat un nivel mai scăzut decât se așteptă în 2014 și o ușoară scădere este estimată în 2015 pentru construcția de case uni-familiale sau duplex-uri. Având în vedere că nivelul de profitabilitate în Germania nu a atins așteptările, sunt implementate măsuri de consolidare a performanței. Obiectivul este concentrarea pe zonele profitabile de afaceri și pe servicii mai bune în segmentele de piață în creștere. Acest proces a dus la cheltuieli de depreciere de 34 de milioane de euro pentru terenuri, fabrici si echipamente în 2014.

Italia a înregistrat în 2014 o scădere de peste 10% la construcțiile de case uni-familiale și duplexuri, în conformitate cu estimările inițiale. Acest declin va continua și în 2015, din cauza mediului macroeconomic competitiv. Piața italiană este caracterizată și prin exces de capacitate în industria de cărămidă. În ciuda potențialului de piață și a puternicei tradiții locale de cărămida, Wienerberger s-a confruntat cu necesitatea revizuirii planului de afaceri și considerarea a 44 milioane de euro cheltuieli de depreciere. Aproximativ 21 milioane de euro din acest total sunt aferente fondului comercial (goodwill) și cca. 23 milioane de euro de terenuri, fabrici si echipamente. Măsuri de optimizare a structurii costurilor sunt de asemenea introduse în Italia.

În plus, cheltuielile de depreciere în valoare totală de 30 de milioane de euro, au fost recunoscute în Rusia, Estonia, Pipelife Franța și în piețele mai mici.

Efectele ocazionale menționate mai sus au impact asupra veniturilor, dar nu asupra lichidității. Cu toate acestea, au împiedicat revenirea Wienerberger pe profit în 2014.

Pentru 2015, Consiliul de Administratie al Wienerberger AG se așteaptă la o stabilizare spre o ușoară tendință de creștere a pieței în Europa și creștere în SUA. Accentul pe soluții inovatoare de produse și o gamă completă de servicii de suport a permis grupului Wienerberger să-și extindă cotele de piață și să performeze în piețele respective în 2014. Dezvoltarea afacerii a fost, de asemenea, susținută de optimizare continuă și programe eficiente de îmbunătățire. Wienerberger intentionează să construiască pe aceste puncte forte în 2015 și și-a stabilit un obiectiv pentru un EBITDA operațional de 350 de milioane de euro pentru întregul an.

Consiliul de Supraveghere și Consiliul de Administrație vor face o recomandare în cadrul Adunării Generale Anuale din 22 mai 2015, pentru distribuirea dividendului la valoarea de 0,15 Euro pe acțiune pentru anul financiar 2014.

Rezultatele finale pentru 2014 și o perspectivă detaliată asupra 2015 vor fi prezentate în cadrul unei conferințe de presă în 26 februarie 2015.

Despre Wienerberger

Wienerberger Sisteme de Cărămizi este cel mai mare producător de blocuri ceramice din România. Compania deţine trei unităţi de producţie la nivel local, acestea fiind cele mai moderne unităţi de acest tip din ţară. Fabricile sunt localizate în Gura Ocniţei – Dâmboviţa, Sibiu şi Tritenii de Jos – Cluj. Wienerberger, cel mai mare producător global de cărămizi, a intrat pe piaţa din România în anul 1998 şi este unul dintre cei mai mari investitori din domeniul producţiei de materiale de construcţii.

Principalele produse sunt sistemele de zidărie ceramică Porotherm şi Terca. Wienerberger AG deţine poziţia de lider pe piaţa de ţiglă ceramică din Europa prin brandurile Koramic şi Tondach, şi este numărul unu pe piaţa de pavele de beton din Europa Centrală şi de Est, prin brandul Semmelrock. Wienerberger AG este unul dintre cei mai importanţi producători de sisteme ţevi prin companiile Pipelife, unul dintre liderii mondiali în producția de sisteme de ţevi de plastic şi Steinzeug Keramo, cel mai mare producător european de ţevi ceramice.