Adio Yahoo! Operatorul telecom Verizon cumpără divizia de internet a grupului american pentru 4,83 miliarde de dolari

Yahoo! este unul dintre pionierii internetului, dar a rămas în urma rivalilor precum Google sau Facebook, iar achiziţiile nu prea au ajutat-o FOTO: Guliver / Getty Images
Operatorul telecom Verizon Communications, cel mai mare din SUA, a convenit cumpărarea diviziei de internet a Yahoo pentru 4,83 de miliarde de dolari în numerar, operaţiunile acesteia urmând să fuzioneze cu divizia AOL, pe care Verizon o cumpărase anul trecut pentru 4,4 miliarde de dolari.

Acum, Verizon va căpăta acces la motorul de căutare Yahoo!, serviciile de email (Yahoo Mail) şi mesagerie (Yahoo Messenger), dar şi la instrumentele Yahoo de pe piaţa publicităţii, plus reţeaua de socializare Tumblr, reţeaua foto Flickr şi aplicaţiile de mobil dezvoltate de către pionierul internetului.

În urma vânzării, Yahoo va rămâne cu o participaţie de 15% la retailerul chinez Alibaba Group Holding şi cu deţinerea de 35,5% la Yahoo Japan. Acordul nu include numerarul Yahoo, obligaţiunile convertibile ale companiei, unele investiţii minoritare şi brevetele din afara operaţiunilor de bază.

„Vânzarea diviziei operaţionale, care separă efectiv participaţiile din Asia, este un pas important în planul nostru de a debloca valoare pentru acţionarii Yahoo“, a declarat Marissa Mayer, directorul general al companiei, într-un comunicat.

Investiţiile la Alibaba şi Yahoo Japan valorează circa 40 de miliarde de dolari, în timp ce capitalizarea de piaţă a Yahoo! era, la închiderea tranzacţiilor de vineri, de aproximativ 37,4 miliarde de dolari.

Verizon a intrat în ultimii ani tot mai mult pe zona internetului, devenind un rival, de facto, pentru Alphabet şi Microsoft, proprietarii motoarelor de căutare Google şi Bing. De asemenea, Verizon/AOL deţin o serie de tehnologii specializate în reclamă video. Între site-urile deţinute de către grup se află The Huffington Post, Engadget sau TechCrunch.