A apărut prima infrastructură naţională de încărcare a maşinilor electrice. Cât costă să alimentezi la „benzinăria electrică“ şi unde se află centrele

Maşinile electrice au o problemă de tipul "oul sau găina": consumatorii nu le cumpără pentru că nu au cum să circule cu ele pe distanţe mari în lipsa infrastructurii de încărcare, iar companiile nu investesc prea mult pentru că nu există o piaţă mare FOTO: Autoklass
Maşinile electrice devin din ce în ce mai populare în Occident, atât Tesla, cât şi BMW, Toyota, Renault, Nissan sau Chevrolet lansând mai multe modele de acest gen. Problema acestora o constituie, însă, lipsa infrastructurii de reîncărcare a bateriilor. Ei bine, o companie din România încearcă să rezolve această dilemă.

Autoklass, un centru autorizat de vânzări și service Mercedes-Benz, Smart și Honda, a investit peste 25.000 de euro în dezvoltarea primei infrastructuri private de încărcare a automobilelor electrice din România. Dealer-ul a dotat cele şapte centre pe care le deține la nivel național cu stații de încărcare pentru autovehiculele electrice.

Stațiile sunt disponibile în toate centrele Autoklass din București, Ilfov, Constanța, Sibiu, Timișoara și Ploiești. „Astfel, orice posesor de autovehicul electric cu o autonomie de 200 de kilometri poate efectua deplasări atât în regim extra-urban, pe axele principale de transport din România, cât și în regim urban, în orașele unde există stații de încărcare Autoklass“, potrivit unui comunicat al companiei.

Stațiile de încărcare au fost instalate în parteneriat cu E-Motion Electric şi sunt dotate cu prize Type 2, cu putere de 22kW și prize Schuko de 3,6 kW, asigurând încărcarea tuturor tipurilor de vechicule electrice disponibile în acest moment pe piață.

„Durata de încărcare a unei mașini electrice variază între 1 oră (pentru un automobil conectat prin priză Type 2 la puterea maximă de 22 kW, cu un acumulator de 22 kWh) și 4 ore (pentru un autoturism Tesla Model S, cu un acumulator de 85 kWh). Tariful practicat în cele 7 stații de încărcare este de 10 de lei pentru 400V (22kW), TVA inclus si gratuit pentru încărcare 230V“, se mai arată în comunicat.

„Prin această investiție, ne dorim să încurajăm politicile non-poluante, de reducere a emisiilor de CO2 și să ne aliniem la standardele și practicile internaționale, unde a deține o mașină electrică e un lucru firesc și foarte util, în niciun caz un moft. Și în țara noastră observăm din ce în ce mai puternic această tendință. Dacă ne uităm doar la anul 2015, în România s-au vândut în total aproximativ 165 de mașini 100% electrice. În cele din urmă, creșterea numărului de posesori de mașini electrice e strâns legată de existența unei infrastructuri de încărcare. Consideram că anul 2016 este un an de referință pentru această piață – politica de acordare a eco-bonusului la achiziționarea unui automobil electric și cererile de mașini hybrid sau plug-in hybrid sunt alte indicii în acest sens”, a declarat Dragoș Furtună, director de marketing la Autoklass Grup.

Harta staţiilor de încărcare poate fi accesată pe www.plugshare.com.