14 pentru o infrastructură – iată Marile Proiecte prin care vrem să atragem bani europeni

În cadrul CEF este prioritară acordarea de finanţări pentru dezvoltarea conexiunilor care lipsesc din sectorul transporturilor FOTO: Guliver / Getty Images
România a depus 14 proiecte pentru atragerea de fonduri suplimentare de 1,2 miliarde de euro de la UE, în cadrul Programului „Connecting Europe Facility.
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone

Apelul de proiecte aferent sectorului de transport a fost deschis în data de 11 septembrie 2014 şi iniţial era programat să se închidă în data de 26 februarie 2015. Recent, termenul-limită a fost prelungit până la data de 3 martie 2015, scrie Adevărul.ro.

„Suma alocată României prin acest program pentru finanţarea proiectelor din sectorul de transport din Fondul de Coeziune este de aproximativ 1,23 miliarde de euro. În cadrul primului apel de proiecte, beneficiarii din România, inclusiv cei care s-au asociat cu organizaţii din alte state, au depus deja 14 propuneri de proiecte cu o valoare de aproximativ 1,2 miliarde de euro“, a declarat ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici.

Ce este programul Connecting Europe Facility

Programul Connecting Europe Facility (CEF) urmăreşte accelerarea investiţiilor în domeniul reţelelor de transport, energie şi telecomunicaţii transeuropene şi mobilizarea finanţărilor publice sau private.

De asemenea, CEF stabileşte defalcarea resurselor care urmează a fi puse la dispoziţie în cadrul financiar multianual, pentru anii 2014 – 2020.

Prin acest program sunt sprijinite proiectele de interes comun care vizează dezvoltarea şi construcţia unor infrastructuri şi servicii noi sau modernizarea celor existente în sectoarele transporturilor, telecomunicaţiilor şi energiei.

Următorul apel, în 2016

În cadrul CEF este prioritară acordarea de finanţări pentru dezvoltarea conexiunilor care lipsesc din sectorul transporturilor.

De asemenea, CEF contribuie la sprijinirea proiectelor care au o valoare adăugată la nivel european şi care au beneficii importante pentru societate, însă nu dispun de finanţare adecvată din partea pieţei.

Următorul apel de proiecte pentru contractarea de finanţări destinate sectorului de transport va fi deschis în prima parte a anului 2016.

Iată proiectele depuse:

  1. Modernizarea legăturii feroviare între Braşov şi Sighişoara; secţiunea Braşov-Apata şi Cata-Sighişoara. Valoare: 890 milioane de euro. Obiective: reabilitarea liniei duble de cale ferată pentru viteze de 160 km/h şi 22,5 t/axă, pe cele două secţiuni, situate pe TEN-T core şi Coridorul Rhine-Danube
  2. Realizarea unei platforme multimodale în Portul Galaţi. Valoare: 136 milioane de euro. Obiective: construcţia unei platforme multimodale în portul Galaţi (TEN-T core), dedicată în special transferului de mărfuri şi containere. Secţiunea Galaţi-Marea Neagră asigură adâncimi de navigaţie de 7 m şi este situată pe TEN-T core şi pe Coridorul Rhine-Danube
  3. Multi-modal infrastructure platform for hydro carbons in the Port of Constanta. Valoare: 92 milioane de euro. Obiective: executarea unor construcţii în partea de sud a Portului Constanţa (TEN-T Core), ce constau în transformarea unei insule artificiale şi a ţărmului vecin într-un terminal multimodal pentru hidrocarburi.

Lista completă ce conține proiectele depuse de România pentru contractarea de fonduri europene o găsiți pe Adevărul.ro.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Reddit0Email this to someone